24 juni 2014

Mijn reinigings avondroutine

0 reacties
 

Hoi!
De laatste periode heb ik een vaste avond routine ontwikkeld voor het reinigen van mijn gezicht s'avonds. Het leek mij leuk de producten die ik heel fijn vind voor dit spektakel met jullie te delen! Ik vind het zelf heel leuk om dit soort artikelen bij andere blogs te lezen dus waarom maak ik er zelf niet een?



Het eerste wat ik s'avonds doe is het reinigen van mijn ogen. Als mijn oogmake-up eraf is zie ik er gelijk veel kaler uit haha! Meestal pak ik een reinigingslotion en een watje, dit keer die van Etos huismerk. Ik ben niet zo kieskeurig hiermee, maar deze werkt wel fijn. Ik schud de flacon en gebruik meestal maar één watje. Als ik iets meer tijd over had s'ochtends - en dus oogschaduw en al die shizzle gebruik - pak ik soms 2 watjes als dat nodig is.


Daarna ga ik grotendeels de make-up van mijn gezicht afhalen. Dit doe ik met een micellair water, ik gebruik nu die van L'Oréal. Deze vind ik heel fijn, het is mijn tweede flacon al. Ik gebruik weer een watje en doe daar wat van het micellair water op. Vervolgens ga ik over mijn hele gezicht zodat alle foundation, poeder, blush, wenkbrauwpotlood enzovoorts van mijn gezicht verdwijnt.


Nu pas kan ik mijn gezicht écht goed gaan reinigen, dat werkt niet als je nog een laag foundation op je gezicht hebt zitten. Ik gebruik de lijn van Zarqa, deze kan je kopen bij de Tuinen en ik vind dit spul echt ontzettend fijn! Ik maak mijn gezicht nat met lauwwarm water en pak twee pompjes van de schuimende reiniger. Dit doe ik op mijn gezicht en masseer deze globaal met mijn vingertoppen in. Dan pak ik mijn Optidee microvezel doekje, die maak ik nat en hiermee ga ik mijn gezicht grondig reinigen. Ik wrijf voorzichtig mijn huid schoon totdat ik overal ben geweest en mijn huid schoon aanvoelt. Dan spoel ik het doekje goed uit en hang hem over de verwarming. Ook haal ik met water de laatste restjes cleanser eraf en droog mijn gezicht met een handdoek.


Dan gebruik ik een toner/tonic, ook weer van dezelfde lijn als de cleanser. Heel fijn mild spul! Ik pak weer een watje en veeg deze daarna voorzichtig (!) over mijn gezicht.


Als laatste stap gebruik ik een nachtcrème. De laatste tijd gebruik ik deze van Biodermal voor de vochtarme huid, aangezien ik s'nachts wel wat extra hydratatie kan gebruiken! De letters zijn er al een beetje afgesleten, haha! Heel fijne milde crème is dit!

En dat was het dan! Het is elke avond weer een hele klus, maar wel heel belangrijk. Een goed gereinigde huid is heel belangrijk, en zeker omdat ik veel last heb van puistjes en onzuiverheden. Ik ben benieuwd wat jij s'avonds gebruikt voor producten om je gezicht te reinigen. Laat maar achter in de reacties, zou ik leuk vinden!

X Anne

Follow me also on: Instagram | Bloglovin' | YouTube | Pinterest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff