23 september 2014

TAG ❤ My Schoolstory

0 reacties
 


Hi Girls!
Het leek mij leuk om de 'My schoolstory TAG' voor jullie te doen, aangezien het schooljaar nog niet zo lang geleden weer is begonnen én omdat ik al heel lang geen TAG meer heb gedaan. Deze TAG is bedacht door Mascha, van beautygloss.nl en ik vind hem heel tof. Here we go!

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben pas (31 augustus) 16 jaar geworden en ik zit dit schooljaar in VWO 5. 

Welk niveau(s) heb je gedaan?

Nou, ik zei het eigenlijk al een beetje in de vorige vraag, ik doe nu VWO 5 en ik heb alles daarvoor dus al gedaan, haha. Even voor de volledigheid: basisschool,  HAVO/VWO in de brugklas (klas 1 & 2) en VWO 3 en 4. 
Vind je school leuk?
Ja ik heb school altijd wel leuk gevonden. Natuurlijk als ik moet kiezen tussen een dagje shoppen en naar school gaan kies ik natuurlijk voor het eerste. Maar we moeten allemaal naar school om diploma's te halen en een goede baan te krijgen, dus we moeten er wat leuks van maken. Gelukkig fleurt mijn schooldag helemaal van op van vriendinnen die ik dan om me heen heb.

Wat vind je het leukste vak op school?
Op de basisschool waren dat altijd de creatieve vakken, als we gingen knutselen bijvoorbeeld. We hadden vroeger dan ook één keer in de maand 'creamorgen', dat was dan altijd op woensdag. De hele school ging dan creatieve dingen doen, en ik mocht zelf opgeven wat ik wilde doen. Geweldig was dat! 
Nu vind ik geschiedenis heel interessant, maatschappijwetenschappen ook (als dat niet van een saaie docent gegeven zou worden, haha). 

Wat vind je het stomste vak op school?
Ik heb niet echt één heel stom vak, maar de vakken die ik minder leuk vind zijn M&O en wiskunde denk ik. Dit komt vooral omdat ik niet zo heel goed in deze vakken ben...





Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Als ik het 1e uur (8.20 uur) op school moet zijn sta ik 06:30 op. Als ik het 2e uur (9.10 uur) of later les heb, sta ik om 07:20 op.


Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Ik ga eigenlijk altijd wel met de fiets naar school, dit is zo'n 10/11 kilometer fietsen vanaf mijn huis. Als het heel hard regent of het glad is ofzo, ga ik weleens met de bus. Dit komt meestal alleen voor in de winter eigenlijk. Met de bus is er wel een rechtstreekse verbinding naar school trouwens, dus dat is wel fijn!

Wat voor schooltas gebruik je?

Ik heb vorige week een video opgenomen over wat er in mijn schooltas zit. Echt, wat een timing! Precies twee dagen later kocht ik een nieuwe schooltas, haha! Nouja. Eerst gebruikte ik altijd een Eastpack, maar sinds ongeveer een week heb ik dus een nieuwe tas: een zwarte cowboybag. Ik vind hem heel mooi en praktisch, dus ik ben er heel blij mee! Ik heb trouwens ook nog twee andere tassen waarmee ik afwissel als ik niet zoveel boeken mee heb, een denim rugzak van Primark en een handtas met aztecprint, ook van Primark.

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Zie deze link voor de video 'What's in my schoolbag?' Ik heb eigenlijk altijd wel
 een lipbalsem, haarelastiekje, schuifspeldje, borstel en een loszwervende lipstick in mijn tas. Oh! en in mijn etui zit altijd een nagelvijl.

Wat voor agenda heb/had je?
Dit jaar heb ik een simpele agenda van Hema. In de 4e klas een agenda van Esprit, in de 3e klas had ik zelf een agenda gemaakt bij Albelli, in de 2e klas had ik ook een agenda van Hema en in de 1e klas had ik een agenda van Babette. Goh! Dat weet ik nog goed, haha!



Wat is jouw grootste schoolblooper?
Ik ben heel klunzig en heb heel vaak dat ik struikel of te hard praat ofzo ,maar niet echt heel grote dingen. Maar in groep 2 was er wel iets heel ergs gebeurt: er was toen een grote knikker rage, dus ik deed er natuurlijk aan mee. Ik wilde graag een knikker meenemen naar school, maar ik had geen zakken in mijn broek. Dus wat deed ik? Ik stopte hem in mijn mond. Ik fietste met mijn moeder naar school (niks gezegd natuurlijk, want mama wist er niks van en vond het al opvallend dat ik zo stil was). Eenmaal op school aangekomen schoot de knikker in mijn luchtgat, ik begon keihard te hoesten en liep rood aan. In het klaslokaal sloegen mijn moeder en de juf heel hard op mijn rug, toen schoot de knikker uit mijn keel zo heel het lokaal door. Gelukkig kon ik toen weer ademhalen, maar ik was wel heel erg geschrokken (en mijn moeder en de juf natuurlijk ook)!

Wat doe je als de les saai is?
Saaie lessen worden meestal gegeven door docenten die geen orde, en dus de aandacht van de klas niet, kunnen houden. Bij zulke lessen ga ik dan meestal kletsen met vriendinnen. Vroeger altijd op kaften en schriften tekenen, alhoewel ik daar nu niet meer zo van ben (wel in agenda's). Boter, kaas en eieren doet het ook altijd goed! Oh! En als ik mijn tijd wat nuttiger wil besteden tijdens een saaie les, dan maak ik huiswerk of een planning.

Wie is jouw favoriete leraar en waarom?

Mmm, ik heb niet echt een favoriete leraar. Natuurlijk heb ik wel voorkeuren, maar ik vind het goed als een docent duidelijk kan uitleggen en een beetje humor heeft, zo onthoud je het beter!

Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.

Op onze school houden we elk jaar een music/art/dance avond. Hier heb ik twee keer aan mee gedaan, dit waren echt onwijs leuke ervaringen. Het was altijd heel gezellig, en ook een beetje spannend. De gymzaal werd dan ook helemaal omgebouwd tot een super groot podium met licht en geluid, heel gaaf!

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Nog niks, haha ik zit nog op school! En eigenlijk heb ik nog geen idee wat ik hierna wil gaan doen.


Voor iedereen die de TAG wil overnemen, doe dat gerust! Ik zou het ook leuk vinden als je wat vragen beantwoord in de reacties. Zit jij nog op school?

X Anne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff