15 april 2013

Recept: Popeye pakketjes!

0 reacties
 

Vandaag heb ik een lekker recept voor jullie wat ik al een tijdje geleden heb gezien op 24kitchen!
Ik heb het  al heel vaak gemaakt sinds ik het recept heb ontdekt, en ik vind het heel lekker! En als je het met een lekkere salade combineert volstaat het ook als een heel avondmenu! De naam 'Popeye pakketjes' komt van Popeye die natuurlijk veel spinazie eet zodat hij sterker wordt. Er zit dan ook spinazie in dit pakketje, samen met ook nog andere hele lekkere ingrediënten. En het is helemaal niet moeilijk!


Kijk mee als je wilt weten hoe je het maakt...

Een recept voor 6 popeye pakketjes:

Ingrediënten
* Bladerdeegplakjes --> 6 plakjes is genoeg
* Spinazie (het lekkerste is jongbladspinazie) --> ongeveer 300 gram
* Ricotta/ of een zacht geitenkaasje/ of natuurlijk een combi! --> als het maar ongeveer 250 gram is
* 1 ei
* Pijnboompitjes ---> naar eigen inzicht hoeveel je wilt
* Kruiden: Peper/Zout/Italiaanse kruidenmix --> een snufje zout en peper en ong. een eetlepel Italiaanse     kruidenmix
* Spekjes voor een vega recept kan het natuurlijk ook zonder (dit had ik gedaan) --> een half pakje

De Benodigdheden
Stap 1) Als eerst was je natuurlijk je handen, daarna doe je de spinazie in een grote kom en voeg je de Ricotta/geitenkaas toe. Ook verwarm je de oven voor op 200 graden.

Stap 2) Leg de bladerdeeg plakjes uit elkaar zodat ze een beetje kunnen ontdooien en zodat je straks het mengsel erin kunt doen. 

Stap 3) vul de bladerdeeg plakjes met het spinazie mengsel, probeer er zoveel mogelijk in te doen (dit is omdat de spinazie in de oven gaat slinken). Maar het flapje moet natuurlijk nog wel dicht kunnen :-) Ook is het lekker om nog wat peper en zout op het mengsel te strooien.

Stap 4) nu kun je het flapje dichtvouwen en vastzetten door met een vork aan de randjes te duwen. 

Stap 5) breek een ei en kluts het geheel, nu besmeer je de bovenkant van de pakketjes met het ei. Ik gebruik hiervoor een siliconen kwastje.


Stap 6) leg de popeye pakketjes op de ovenplaat en besprenkel er (naar eigen inzicht) pijnboompitjes overheen. Als laatste strooi je nog wat Italiaanse kruiden erbij en klaar is kees! Daarna kan je de plaat in de oven zetten en voor ongeveer 20 minuten (op 200 graden) laten garen!

Stap 7) nu zijn de 20 minuten om en zijn de pakketjes klaar om gegeten te worden! Haal ze uit de oven en serveer ze, dit kan met een salade voor een avondmaal maar als los hapje zijn ze ook heerlijk!


Eet smakelijk!

Wat vinden jullie van dit recept? Ik vind het heel erg lekker en daarom heb ik het recept gedeeld, ik hoop dat jullie er wat aan hebben!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff