9 februari 2014

Review: Catrice All Matt plus Foundation

1 reacties
 

Hi! 
Eerlijk gezegd had ik nog nooit een foundation gekocht, altijd weer kwam ik uit op een BB-cream. Dit kon niet langer zo blijven, een tijdje geleden ging ik daarom op zoek naar een goede foundation. Na een tijdje swatchen, vergelijken en kleur testen kwam ik dan de Kruidvat uit. Met de All Matt plus foundation van Catrice! Vandaag review ik deze foundation, hoe is hij mij bevallen?



Dit is hem dan, de All Matt plus foundation van Catrice. De flacon vind ik persoonlijk heel mooi, die is namelijk van mat glas gemaakt en dit geeft een best luxe uitstraling als je het mij vraagt! Maar nu naar de inhoud...

Catrice beweert zelf het volgende over de foundation:
All Matt plus - De foundation zou lang blijven zitten en glans moeten voorkomen. De lichtreflecterende deeltjes zouden moeten zorgen voor een satijnen matte en egale teint. Hydraterend, olie-vrij en dermatologisch getest.

 

Ik heb gekozen voor de kleur 020 Nude Beige, deze sloot het beste aan bij mijn huidskleur maar er zijn nog lichtere (010) en donkerdere kleuren beschikbaar. Ik heb een gele ondertoon in mijn huid en koos daarom voor een foundation met 'Beige' in de naam in plaats van 'Rosy' of iets dergelijks. Dit vind ik heel fijn aan Catrice, ze maken goed duidelijk welke ondertoon de foundations hebben!



























De foundation heeft een pompje waardoor je hygiënisch werkt en je niet teveel tegelijkertijd uit de verpakking pompt. Pluspunt :) In een flesje zit 30 ml, gewoon een standaard hoeveelheid voor een foundation denk ik. Laten we gaan kijken naar de swatches en dekking!


Op de eerste foto zie je mijn hand zonder foundation. Ik heb expres mijn hand met een moedervlek genomen zodat je goed de dekking kunt zien. Daarnaast zie je een swatch van de kleur van de foundation op mijn handpalm, nog niet uitgesmeerd. Op de derde foto kun je de foundation zien als hij egaal verdeeld is over m'n hand. 
Je ziet dat hij bijvoorbeeld mijn moedervlekje niet goed bedekt, dat zal hij daarom ook niet doen bij grotere onzuiverheiden. Ik denk dat de foundation een lichte tot medium dekking heeft, zeker geen full coverage dus.






















Op de foto hierboven kun je de foundation op mijn gezicht zien inclusief andere make-up. Ik heb bij deze look ook nog concealer aangebracht op de plekjes die de foundation niet helemaal goed bedekte.
Persoonlijk heb ik dus nog wat meer dekking nodig wil ik in één keer klaar zijn, maar de kleur is wel heel goed.
De foundation maakt mijn huid inderdaad mat (wel in combinatie met afpoederen na het aanbrengen van de foundation), dit vind ik zelf heel fijn. Van het hydraterende element in de foundation heb ik niet heel veel gemerkt. Ik zou sowieso een dagcrème die bij jouw huidstype past gebruiken voor je de foundation aanbrengt.

Al met al ben ik best tevreden over deze foundation, ik had hem het liefste nog iets dekkender gezien maar dat is natuurlijk persoonlijk! Als je niet een hele onzuivere huid hebt met plekjes die opvallen zou ik deze foundation dan ook zeker aanraden.

De All Matt plus foundation van Catrice is te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor €6,59.

Ik hoop dat jullie wat aan deze review gehad hebben!

Love,
Anne

1 opmerking:

  1. Hallo Anne! Je hebt echt een leuke blog ! Maar ik vind de foundation wel tegen vallen want je ziet dat het oranje bij je neus en op je wang is :(
    Maar ga zo door,
    -Xxx-

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff