24 januari 2014

DIY: Motivational Collage

0 reacties
 
Hi!
Vandaag weer eens wat anders, iets wat niet niet zo vaak ziet op deze blog. Ik heb vandaag namelijk een DIY projectje voor jullie! Ik heb laatst een collage gemaakt van allerlei tijdschriften. In de collage heb ik zowel motiverende woorden als motiverende plaatjes verwerkt. Iedere keer als ik de collage zie hangen word ik herrinnerd aan wat ik meer zou moeten doen of dingen die echt bij mij passen bijvoorbeeld dromen of wensen die ik heb. Vandaar de naam  ´Motivational Collage´ :) 
Kijk mee hoe je het maakt!

Zoals ik al een beetje verklapte in de inleiding, maakte ik deze collage met tijdschriftenknipsels. Ik wilde dat deze collage iets zou worden wat voor mij van toepassing is en waar ik mijzelf in kan vinden. Een soort moodboard met dromen, wensen, reminders en quotes. 

 

Nou, wat heb je nodig? Ik heb een fotolijstje gekocht, deze kan zo groot zijn als jij maar wilt. Let wel op dat als je een groot lijstje hebt, je ook langer bezig bent met de collage simpelweg omdat je meer ruimte hebt om op te vullen. Als je een fotolijstje koopt zit er meestal zo´n blaadje in waar de afmeting opstaat bijvoorbeeld. In mijn lijstje hierboven had ik dat blaadje er al uitgehaald maar de bedoeling is dat je dat blaadje gebruikt als achtergrond om de collage te maken. Zo heb je precies de goede grootte!


Naast een lijstje heb je ook tijdschriften, lijm en een schaar nodig! Ik gebruikte wat oude magazines, H&M krantjes en vooral veel tijdschriften zoals Margriet en Libelle. M'n oma had nog een stapel oude liggen en die kon ik goed voor deze DIY gebruiken! 
Als je alle bijnodigdheden hebt, kun je aan de slag. Het is handig om van tevoren te bedenken wat voor thema jouw collage gaat krijgen. Zo wordt het niet één grote wirwar van allerlei stijlen. Mijn tip is: blijf gewoon dicht bij jezelf dan komt het sowieso goed! 
Ik bladerde de tijdschriften door voor wat mooie plaatjes die bij mijn thema en persoonlijkheid passen, en al snel had ik een hele berg leuke plaatjes naast me liggen. Ik had alles uit de tijdschriften gescheurd, dit zorgt voor een leuk speels effect! Sommige plaatjes knipte ik wel netjes in vorm zoals die sleutel bijvoorbeeld die je hieronder ziet..


Daarna was het tijd om alles op te plakken! Het leukste gedeelte vind ik zelf. want dan krijgt je 'schilderij' echt vorm. Ik legde eerst alles neer voordat ik het opplakte. Na wat geschuif had ik de definitieve opstelling en kon ik gaan opplakken. Als je alles hebt opgeplakt steekt er misschien nog wat over de randjes heen van het velletje papier wat je als ondergrond hebt gebruikt, knip dit even af en klaar is kees! Nouja, nog wel even in het lijstje doen dan :) Hierboven zie je mijn eindresultaat! 

Wat vinden jullie van deze DIY? 
                                           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff