7 november 2013

Tips om je kamer netjes te maken en te houden...

1 reacties
 


Ik krijg van mensen geregeld de vraag hoe ik mijn kamer toch zo netjes houd. En eigenlijk weet ik dat zelf ook niet zo goed. Maar vandaag ga ik mijn tips & tricks op een rijtje proberen te zetten wat betreft je kamer netjes maken én nog belangrijker... hoe je je kamer netjes houdt! Lees snel verder als je benieuwd bent!

Vroeger was ik echt een sloddervos van de eerste orde. Ik had altijd overal rommeltjes liggen. Een doosje in een doosje in een doosje met daarin weer een troepje...  Mijn moeder werd er gek van en ik had een hekel aan opruimen. 
Nu is dat wel anders, ik houd ervan als mijn kamer opgeruimd is dat ik alles terug kan vinden. Dus ik geef jullie mijn tips wat betreft het netjes houden van je kamer, die ik door de jaren heen heb verzameld.

luxurious diary | via Tumblr

Tip 1.
Maak elke ochtend je bed weer netjes op, dit staat gewoon simpelweg netjes. Je kunt ervoor kiezen om gewoon simpel je dekbedovertrek recht te trekken en je kussen op te kloppen. Maar je kunt ook kiezen voor de Amerikaanse manier van bedden opmaken door middel van verschillende maten kussens neer te leggen.

luxurious ( THE ORIGINAL ) | via Facebook

Tip 2: Als je een open kast hebt zoals hierboven, staat het natuurlijk super netjes als alles recht ligt en staat. Als je bijvoorbeeld tijdschriften hebt leg je ze netjes met de rug naar voren, je bergt alle kleine prulletjes netjes op in mandjes zodat dat lekker is weggewerkt. Ik raad je aan om gewoon een keer naar de Action te gaan en een aantal mandjes te kopen. Hier kun je gewoon alle kleine dingetjes in kwijt die te rommelig zijn om op zichzelf neer te zetten.

Tip 3: Misschien wel de belangrijkste tip is, ruim alles op wat je niet meer gebruikt. Plat gezegd, ruim alles achter je kont aan op! Zo blijven dingen niet liggen en weet je waar je aan toe bent.

Untitled

Tip 4: Kies voor een rustig interieur met wit-tinten, dit oogt heel ruimtelijk. Zo lijkt je kamer groter en is je omgeving rustig. Als je een witte basis hebt kun je je accessoires ook gemakkelijk aanpassen!



Tip 5: Als je nou niet zo gedisciplineerd bent met alles weer opruimen wat je te voor schijn hebt gehaalt, dan zou ik gewoon gestructureerd elke week een moment uitkiezen waarop je je kamer opruimt en bijvoorbeeld ook stofzuigd. Zo hoopt de troep zich niet zo op en is alles nog overzichtelijk!

Tip 6: Zorg ervoor dat je een vaste plek voor alles hebt, zo heb ik bijvoorbeeld een kastje waarin ik mijn schoolboeken zet, een kastje met al mijn beautyproducten, een boekenkast, een ladeblok met bureau accesoires enzovoorts... Je kunt hier bijvoorbeeld helmer kastjes van Ikea voor gebruiken, tenminste dit vind ik zelf erg fijn werken... Als je overal een vast plekje voor hebt, ruim je alles weer op waar het hoort. Want wat ik heel vaak zie, is dat mensen alles op één hoop gooien en vervolgens helemaal niet meer weten wat nou wat is. Zorg dus dat het bij jou niet zover komt! :)


Tip 7: Maak van je kamer een gezellige plek, steek bijvoorbeeld een paar kaarsjes aan. Hang sfeerverlichting op en leg een kleedje neer. Zo maak je je kamer gezelliger en misschien helpt dit ook wel om het netjes te houden. 

Tip 8:  En tenslotte wil ik jullie nog als tip geven, gooi/geef dingen weg als je ze niet meer gebruikt. Je kunt niet alles eeuwig bewaren, als je iets niet meer gebruikt en je kan er iemand anders bijvoorbeeld een plezier mee doen dan is dat toch veel beter? Je maakt een ander blij en bovendien heb jij er ook een opgeruimd en goed gevoel over. Een win-win situatie dus!


Ben jij een sloddervos? 
En heb jij nog tips die ik niet genoemd heb wat betreft opruimen enz.?

1 opmerking:

  1. ruim elke avond voor je gaat slapen je kamer op helpt heel goed en zit je de volgende ochtend niet in een rommel

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff